مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1400 ساعت 02:552021-08-29فرهنگي

ثبت مسجد روستای توچغاز شهرستان ملایر در فهرست آثار ملی کشور 


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر گفت: مسجد روستای توچغاز از توابع بخش مرکزی شهرستان ملایر به شماره 302 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

- ابراهیم جلیلی در گفت گو با ایسنا، با بیان اینکه ساختمان مسجد از نظر معماری به دو بخش قدیمی و نوساز تقسیم شده است، اظهار کرد: این بخش ها از نظر کاربری به صورت یکپارچه عمل می کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش تاریخی که متشکل از ستون های قطور و طاق های به هم پیوسته زنجیره ای است، با ملات گچ اندود شده است، تصریح کرد: مسجد این روستا به شماره 302 در تاریخ دوم شهریور ماه سال جاری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و با ثبت این مسجد، تعداد آثار ثبتی شهرستان به 214 اثر رسید.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان ملایر شش مسجد ثبتی وجود دارد که به جز مسجد صاحب الزمان که در دوران صفویه ساخته شده است، باقی مساجد مربوط به دوران قاجار است.

جلیلی ادامه داد: تاکنون سه مسجد سیف الدوله، عاشورا و حاج قاسم در شهر ملایر، حسینیه حاج منتصرالملک در روستای آورزمان و مسجدباب الحوائج در روستای ننج در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر مسجد روستای توچغاز را هفتمین مسجد ثبتی در شهرستان دانست و گفت: پرونده ثبت مسجد امامزاده خاتون نیز تهیه و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت مسجد روستای توچغاز شهرستان ملایر در فهرست آثار ملی کشور 

ثبت مسجد روستای توچغاز شهرستان ملایر در فهرست آثار ملی کشور